logo logo


Projekt o nazwie „Luksusowe Gościnne Zabytki” jest próbą promocji kilku / kikunastu wybranych „gościnnych zabytków” poza granicami Polski i szukania tam dla nich klienta. Niełatwa to sprawa i długa droga i praca do zrobienia, ale trzeba ją zacząć jak najszybciej. Z kilku zasadniczych jak mi się wydaje powodów, które pokrótce przedstawię:

  1. Truizmem jest stwierdzenie, że klient zagraniczny - zarówno indywidualny jak i grupowy – jest klientem dla obiektu pożądanym i przez obiekt oczekiwanym. Płacącym, niekonfliktowym, często (o ile jest z pobytu zadowolony) powracajacym.
  2. Ten klient w Europie, Ameryce, Azji jest, ale nic albo bardzo niewiele wie o naszych hotelach w pałacach, zamkach, dworach... To że klient jest obserwacja tych państw wyraźnie pokazuje. Tam udział osób podróżujących i preferujących noclegi w zabytkach jest znaczny. Trzeba zatem stworzyć system informacji o naszych obiektach – i tu wielkim wsparciem wydają się być dla nas POIT-y czyli Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej jakie działają w 15 państwach europejskich, USA i w Azji. Jestem po rozmowach ze wszystkimi dyrektorami POIT-ów, ustalamy konkretne formy przekazywania poprzez POIT-y informacji do lokalnych biur podróży, mediów, do indywidualnych odbiorców POIT-owskich newsletterów.
  3. Polska jest krajem, ze względu na rzozwój sieci drogowej coraz bardziej dostępnym. Z infrastrukturą na coraz wyższym poziomie, hotelami historycznymi na najwyższym poziomie, z cenami wciąż konkurencyjnymi do analogicznych obiektów na Zachodzie Europy.
  4. Stworzenie grupy obiektów – kilku do kilkanastu – wybranych do tego przemyślanie pod kątem ich odmienności, lokalizacji, szczegółowej oferty … daje inne, znacznie szersze możliwości promocji i sprzedaży niż w wypadku jednego hotelu, gdzie za promocje, także zagraniczną odpowiadają własne działy marketingu. Grupa wnosi coś więcej – oferty łączone odwiedzaniem kilku hoteli, oferty tras, oferty tematyczne połączone noclegami w zabytkach etc. Grupa staje się pratnerem dla biur podróży, partnerem do wymiany informacji na podobnych zagranicznych portalach, blogach...
  5. Mając pewien wspólny budżet (oparty nawet o niewielkie składki) jest grupa Luksusowe Gościnne Zabytki w stanie inwestować w pewne formy wydawnicze, reklamowe, workshopy, organizacje study i press tourów, udział na wybranych targach turystycznych itd.
W projekcie „na dziś” biorą udział 32 nasze zabytkowe hotele. Projekt nie jest zamkniety, ta liczba może się zwiekszyć, choć z założenia i czysto praktycznych względów promocyjnych nie powinna ona być zbyt duża. Na razie są jeszcze rezerwy, dlatego zainteresowanych zapraszam do kontaktu ze mną.

Krzysztof Kaniewski